Bart Naeyaert te gast op landbouwfeest 1/7 te Nieuwpoort

Eerste schepen Kris Vandecasteele (CD&V), tevens bevoegd voor landbouw : “Naar jaarlijkse traditie organiseert de stad zijn landbouwfeest op de eerste zondag van juli. Dit geeft de gelegenheid aan niet-landbouwers om een hoeve te bezoeken en kennis te maken met het landbouwleven. Dit jaar zal landbouwgedeputeerde Bart Naeyaert de gelegenheidstoespraak verzorgen.”

Al vanaf 9u00 wordt er een ontbijt met tal van boerenprodukten georganiseerd op de hoeve zelf. Inschrijven kun je op de hoeve tot 21/6 in de Victorlaan 44 (hoevewinkel ‘t Dunehof) te Nieuwpoort. In de namiddag verzorgen diverse landbouwverenigingen zoals de Landelijke Gilde, het ABS en de KVLV hapjes en drankjes. Ook de hoevewinkel blijft voor deze speciale gelegenheid open.

De animatie wordt verzorgd door jeugdvolksdansgroep ‘De juttertjes’ uit Oostduinkerke, the Gipsy Street band, straatanimatie ‘Kip Van Troje’ en diverse trekdemonstraties van het Belgische trekpaard. Er is een permanente tentoonstelling van tractoren en landbouwmateriaal voorzien.

Schepen Kris Vandecasteele : “Net voor de middag start van op de hoeve een tractorkaravaan. Zij zullen zich onder politiebegeleiding verplaatsen naar de hoofdingang van de Onze-Lieve-Vrouwekerk te Nieuwpoort-stad en daar worden de traktoren gezegend. Zowel oude en als nieuwe traktoren zullen aan de hoofdingang van de kerk te Nieuwpoort-stad passeren.”

Eerste Schepen
Voorzitter Directiecomité AGB Vrije Tijd