Inzameling kerstbomen

woensdag, 3 januari, 2018
Kerstboomactie

De meeste inwoners genieten van hun kerstboom tot het einde van de Kerstvakantie, met name tot het feest van Driekoningen. Na deze dag worden de kerstversieringen terug opgeborgen tot het volgend jaar. Wie een levende kerstboom in huis heeft gehaald en deze niet kan herplanten in de tuin, kan deze kwijt via de officiële inzamelkanalen van de stad Nieuwpoort. De bomen moeten zuiver zijn en ontdaan van alle versieringen en houders.

Eerste schepen Kris Vandecasteele (CD&V), tevens bevoegd voor milieu : “Er worden al enkele jaren geen kerstboomverbrandingen meer georganiseerd. De ingezamelde bomen worden verhakseld en vervolgens op een ecologische manier verwerkt tot bruikbare grondstoffen, zoals bodembedekker in de eigen groendienst. Met het niet-verbranden wordt er een onnodige CO2-emissie vermeden. “

De inzameling wordt van 5 tot 8 januari voorzien op de volgende locaties: Zeedijk t.h.v. Hendrikaplein, J. Van Clichthovenstraat (parking t.h.v. stadsmagazijn), Dudenhofenlaan (t.h.v. Sportpark) en het Guido Gezelleplein in de Simli. Inwoners van Sint-Joris en Ramskapelle mogen hun kerstboom gratis naar het recyclagepark brengen op 5 en 6 januari 2018. De bomen worden na de inzameling naar een centrale plaats gebracht om daar verwerkt te worden.”

Eerste Schepen
Voorzitter Directiecomité AGB Vrije Tijd